ZSRP > Projekty

czas-na-polskie-jablka

Czas na Polskie Jabłka

„Czas na polskie jabłka” to prestiżowa kampania promocyjna, towarzysząca polskiej prezydencji w Radzie Unii Europejskiej w 2025 roku. Realizowana na zlecenie Związku Sadowników RP, ma na celu podkreślenie znaczenia polskich jabłek jako symbolu narodowego – naturalnego, zdrowego i ekologicznego.

Polska, będąca liderem w produkcji jabłek w Europie, wykorzystuje ten owoc do budowania rozpoznawalności i wzmacniania swojego wizerunku na arenie międzynarodowej. Kampania promuje jakość i unikalne walory smakowe naszych jabłek, m.in. poprzez akcje samplingowe w Polsce i krajach UE (Niemcy, Portugalia, Dania).

W ramach działań przewidziano m.in.:

  • degustacje podczas prestiżowych wydarzeń,

  • kampanię w mediach i outdoorze,

  • publikację książki kucharskiej z przepisami z polskich jabłek.

Projekt ma nie tylko wymiar promocyjny, ale i gospodarczy. Wzmacnia pozycję polskich sadowników, promuje zdrowe nawyki żywieniowe oraz podkreśla znaczenie zrównoważonego rolnictwa – wartości wpisujących się w unijne priorytety.

>>> facebook.com/czasnapolskiejablka

czas-na-jablka-z-europy

Czas na Jabłka z Europy

„Czas na jabłka z Europy” oraz „Czas na jabłka z Europy w Azji” to dwie ambitne kampanie eksportowe, realizowane przez Związek Sadowników RP poza granicami Unii Europejskiej. Ich głównym celem jest promocja europejskich – w tym polskich – jabłek na rynkach o dużym potencjale rozwoju: w Egipcie, Jordanii, Indiach i Wietnamie.

Kampanie podkreślają jakość, smak i bezpieczeństwo europejskich jabłek, produkowanych zgodnie z rygorystycznymi normami i zasadami zrównoważonego rolnictwa. Eksponują również znaczenie nowoczesnych metod przechowywania i transportu, które pozwalają zachować świeżość i wartości odżywcze owoców.

W ramach działań przewidziano m.in.:

  • obecność na międzynarodowych targach branżowych,

  • kampanie promocyjne w mediach społecznościowych,

  • materiały edukacyjne i degustacje.

Projekt jest odpowiedzią na globalne wyzwania rynkowe oraz klimatyczne. Dzięki tej inicjatywie europejscy producenci mogą skutecznie budować swoją obecność w Azji i Afryce Północnej, oferując tamtejszym konsumentom produkt o najwyższej jakości i unikalnych walorach smakowych.

>>> applesfromeurope.eu